duminică, 1 martie 2015

Bunele maniere şi telefonul



La 136 de ani de la inventarea telefonului, mulţi dintre noi nu am putea să ne mai imaginăm viaţa fără el. Dar, să nu uităm, că bunele maniere sunt necesare şi atunci când folosim şi ne bucurăm de această invenţie.

Iată câteva reguli de bază:



  • Nu lăsăm să sune telefonul mai mult de cinci ori (excepţie cazurile speciale). În consecinţă, cel sunat trebuie să răspundă cel târziu la al cincilea apel.
  • În unele ţări cel căutat îşi spune automat numele şi aşteaptă un răspuns. La noi în ţară însă, persoana care a sunat trebuie să se prezinte, după ce în prealabil şi în mod obligatoriu a salutat!
  • Persoana care a sunat trebuie să pună capăt discuţiei, exceptând cazul în care interlocutorul are motive serioase s-o facă.
  • Este o totală lipsă de delicateţe ca un bărbat, care cere la telefon o femeie, sau o femeie, care cere la telefon un bărbat, să nu se prezinte soţului ei, respectiv soţiei lui.
  • Nu ne recomandăm în convorbirile cu membrii familiei sau cu prietenii apropiaţi care ne recunosc după voce.
  • Este inadmisibil să purtăm o conversaţie lungă de faţă cu o persoană străină. Oricât de mult ne interesează persoana de la telefon, prioritate are persoana venită în vizită.
  • Dacă, fără voia noastră, asistăm la o convorbire confidenţială, ne prefacem că nu am auzit nimic. Nu este ipocrizie, ci tact şi delicateţe. Un om bine crescut nu vede ce nu trebuie să vadă şi nu aude ce nu a fost spus pentru urechile sale!
  • Dacă musafirul ne cere voie să dea un telefon, ieşim discret din cameră.
  • Nu se răspunde la telefon dacă suntem în vizită, decât dacă ne roagă/permite gazda.
  • Mesajele scrise sau mesajele vocale trebuie să fie scurte şi politicoase.
  • Ar fi de bun simţ să nu închidem telefonul fără a scoate o vorbă  atunci când intră robotul.
  • Nu se foloseşte excesiv telefonul în spaţii publice şi pe stradă.
  • Nu se foloseşte deloc telefonul la masă, la restaurant, recepţii, cursuri, conferinţe etc.
  • Atenţie  la alegerea  sunetului de apel şi a volumului soneriei. Acestea spun multe despre dvs!
  •  Nu telefonați înainte de ora 10:00 sau după ora 20:00, sau în timpul meselor principale, indiferent de motiv!
  • Acceptați cu grație scuzele celui care a greșit numărul.
 CODUL BUNELOR MANIERE ASTĂZI, A. MARINESCU

Alte articole  asemănătoare: Codul bunelor maniere ASTĂZI - Salutul

Codul bunelor maniere ASTĂZI- Prezentarea unei persoane



Puteţi comanda cartea aici: elefant.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu